Algemene Voorwaarden

Definities

  1. Onderneming: Subsidiebuddy, gevestigd te Breda onder KvK nr. 72340088.
  2. Klant: degene met wie Subsidiebuddy een overeenkomst is aangegaan.
  3.  Partijen: Subsidiebuddy en klant samen.

Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden,
    bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten door of namens Subsidiebuddy.
  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn
    overeengekomen.
  3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden
    van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

Aanbiedingen en offertes

  1. Aanbiedingen en offertes van Subsidiebuddy zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders
    vermeld.
  2. Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het
    aanbod of de offerte staat vermeld. 
  3. Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het
    aanbod of de offerte.
  4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen dit uitdrukkelijk en
    schriftelijk zijn overeenkomen.

Prijzen/abonnementen

  1. Alle prijzen/abonnementen die Subsidiebuddy hanteert zijn in euro’s, zijn exclusief btw en
    exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of
    transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
  2. Alle prijzen/abonnementen die Subsidiebuddy hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn
    website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Subsidiebuddy te allen tijde wijzigen. 
  3. De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door Subsidiebuddy vastgesteld op basis
    van een vooraf opgestelde en door de klant goedgekeurde offerte.
  4. Indien partijen voor aanvullende dienstverlening, buiten de abonnementen om, kosten zijn
    overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste
    prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.
    1. Subsidiebuddy is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.
    2. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient Subsidiebuddy de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.
    3. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
  5. Subsidiebuddy heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.
  6. Voorafgaand aan het moment van de ingang ervan zal Subsidiebuddy prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
  7. De klant heeft het recht om de overeenkomst met Subsidiebuddy op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging. Dit dient binnen 14 dagen door klant aan Subsidiebuddy gecommuniceerd te worden.

Gevolgen niet tijdig betalen

  1. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien eventuele buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Subsidiebuddy.
  2. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 
  3. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Subsidiebuddy zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan. 
  4. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Subsidiebuddy op de klant onmiddellijk opeisbaar. 
  5. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Subsidiebuddy, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Subsidiebuddy te betalen. 

Garantie

Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat
deze voor Subsidiebuddy enkel inspanningsverplichtingen, geen resultaatsverplichtingen.

Uitvoering van de overeenkomst 

  1. Subsidiebuddy voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.
  2. Subsidiebuddy heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
  3. De uitvoering van de overeenkomst start op het moment van intake. Dat is ook het moment waarop het jaarabonnement in gaat.
  4. Na de intake vindt de analyse plaats, opgevolgd door een terugkoppelingsgesprek waarin extra vragen gesteld zullen worden.
  5. Vervolgens worden alle bevindingen in een analyserapport verwerkt. Dit wordt samen met een uitgebreide uitleg over de relevante regelingen aan klant geleverd.
  6. Vervolgens voert Subsidiebuddy continue monitoring uit op relevante subsidies en regelingen en brengt de klant daar regelmatig van op de hoogte.
  7. Indien een klant wenst over te gaan tot het aanvragen van een regeling of subsidie en de klant wil/kan dit niet zelf zal Subsidiebuddy de verbinding leggen met een expert op dat gebied.

Informatieverstrekking door de klant 

  1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Subsidiebuddy.
  2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit. 

Duur van de overeenkomst 

  1. De overeenkomst tussen Subsidiebuddy en de klant wordt aangegaan voor de duur van 1 jaar, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
  2. Opzeggen van het abonnement kan op elk moment, echter uiterlijk 1 maand voor het aflopen van het abonnement. Indien niet wordt opgezegd wordt het abonnement stilzwijgend verlengd met 1 jaar.

Klachten

  1. De klant dient een door Subsidiebuddy geleverde dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverde dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Subsidiebuddy daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen. 
  3. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Subsidiebuddy in staat is hierop adequaat te reageren. 
  4. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
  5. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Subsidiebuddy gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Ingebrekestelling

  1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Subsidiebuddy.
  2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Subsidiebuddy ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

Aansprakelijkheid Subsidiebuddy

  1. Subsidiebuddy is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Indien Subsidiebuddy aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
  3. Subsidiebuddy is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
  4. Indien Subsidiebuddy aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

Recht op ontbinding

  1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Subsidiebuddy toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt. 
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Subsidiebuddy niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Subsidiebuddy in verzuim is. 
  3. Subsidiebuddy heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien Subsidiebuddy kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen. 

Overmacht

  1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Subsidiebuddy in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Subsidiebuddy kan worden toegerekend in een van de wil van Subsidiebuddy onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Subsidiebuddy kan worden verlangd. 
  2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook - doch niet uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen. 
  3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Subsidiebuddy 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Subsidiebuddy er weer aan kan voldoen.
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie tenminste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
  5. Subsidiebuddy is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachtstoestand enig voordeel geniet.

Wijziging algemene voorwaarden

  1. Subsidiebuddy is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. 
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
  3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Subsidiebuddy zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
  4. Klanten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen. 

Overgang van rechten

  1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Subsidiebuddy. 
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek. 

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Subsidiebuddy bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
  2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Subsidiebuddy is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.


Opgesteld op 15 april 2024.

Blijf op de hoogte van alles door lid te worden van onze community!
Contact
085 060 1622 info@subsidiebuddy.nl
Ginnekenweg 157
4818 JD Breda
Copyright 2024 Subsidiebuddy All rights reserved | Realisatie door We Boost Brands

Subsidie indicator

Direct weten of er subsidies zijn waar jouw organisatie gebruik van kan maken? Je weet het binnen enkele minuten met onze handige subsidie indicator.

1
2
3
4
5
6
Investeer je in duurzame oplossingen? Zo ja, op welk gebied? (meerdere antwoorden mogelijk)*
Wordt er binnen het bedrijf gewerkt aan innovatieve oplossingen? Zo ja, op welk gebied? (meerdere antwoorden mogelijk)*